PDA

Просмотр полной версии : Spec M3 GTR


bmw3s
18.10.2010, 00:17
Technical Specifications of the M3 Race Version.
Weight 2,535 lbs./1150 kg
Tank capacity: 29 gallons/110 Liters
Chassis/body: Unitary construction steel body with welded safety cell made of extremely rigid precision steel tubing; safety fuel tank in CRP sandwich tray; pneumatic four-stamp jack system
Aerodynamics: Front fenders, rear apron, hood, roof, trunk lid, rear wing, front wings, and flared rear wheel arches in CRP
Transmission: Carbon fiber clutch with hydraulic central slave cylinder;
6-speed sequential racing transmission with straight-cut, unsynchronized gears;
additional oil/air cooler; quick shift system with ignition cut-out controlled by shifting force; mechanical limited slip differential with additional oil/air cooler
Front axle: Based on production version, with increased wheel caster angle, enlarged track width and enhanced wheel camber; five-way adjustable shock absorbers; tubular stabilizer bar
Rear axle: Based on production version, with enlarged track width and enhanced wheel camber; five-way adjustable shock absorbers, tubular stabilizer bar
Front brake system: Six-piston aluminum brake calipers, inner-vented grey-cast iron brake disks 15.0 in./380mm in diameter
Rear brake system: Four-piston aluminum brake calipers, grey-cast iron brake disk, 13.1 in./332mm in diameter
Steering: Rack and pinion steering with electro-hydraulic power
Wheels: Aluminum wheels, 18 inches

BMW P65 Engine.
Type: Eight cylinder, V-configuration
Capacity: 3999 cc
Bore x stroke: 92 x 75.2 mm/3.62 x 2.96 in.
Max. output: approx. 485 bhp
Max. torque: approx. 368 lb-ft/500 Nm
Cylinder block: Aluminum cylinder block construction with bed plate lower section
Crankshaft: Steel crankshaft
Pistons: Forged skirt pistons
Conrods: High-performance steel
Cylinder head: Aluminum DOHC (Double Over Head Camshaft); four valves per cylinde
Valve train: Four overhead chain-driven camshafts, valve actuation via rocker arms
Intake system: Eight throttle valves, made of CRP with load-charge optimized ram tubes
Exhaust system: Headers, mufflers
Fuel system: Single cylinder multi-point injection
Lubrication: Dry sump lubrication
Cooling: Water/air cooler and oil/water heat exchanger

Electrics/Electronics.
Engine management: BMW Motorsport ECU 408 with two high-performance micro-processors; Individual cylinder injection and ignition; BMW Motorsport Lambda Controller; Pit speed limiter, Quick Shift function;
Engine data memory system
Energy management: Electric energy management and monitoring with BMW Motorsport POWER400 control unit, networking of all sensors and actuators through bus system
Wiring harness: Weight optimized
Ignition coil: Eight high-performance pencil coils with integrated ignition drivers
Spark plugs: High-performance spark plugs
Cockpit: Free programmable LCD Display with integrated shift indicators
Steering wheel: Quick release multi-function steering wheel w/ integrated display unit
Steering: Rack and pinion steering with electro-hydraulic power
Wheels: Aluminum wheels, 18 inches

bmw3s
18.10.2010, 00:29
http://photofile.ru/photo/bmw3s/3860107/91198777.jpg
http://photofile.ru/photo/bmw3s/3860107/91198780.jpg
http://photofile.ru/photo/bmw3s/3860107/91198783.jpg
http://photofile.ru/photo/bmw3s/3860107/91198786.jpg
http://photofile.ru/photo/bmw3s/3860107/91198791.jpg
http://photofile.ru/photo/bmw3s/3860107/91198794.jpg
http://photofile.ru/photo/bmw3s/3860107/91198796.jpg
http://photofile.ru/photo/bmw3s/3860107/91198799.jpg
http://photofile.ru/photo/bmw3s/3860107/91198801.jpg
http://photofile.ru/photo/bmw3s/3860107/91198805.jpg
http://photofile.ru/photo/bmw3s/3860107/91198807.jpg
http://photofile.ru/photo/bmw3s/3860107/91198810.jpg
http://photofile.ru/photo/bmw3s/3860107/91198813.jpg
http://photofile.ru/photo/bmw3s/3860107/91198816.jpg
http://photofile.ru/photo/bmw3s/3860107/91198817.jpg
http://photofile.ru/photo/bmw3s/3860107/91198821.jpg
http://photofile.ru/photo/bmw3s/3860107/91198823.jpg
http://photofile.ru/photo/bmw3s/3860107/91198828.jpg

Demonf
18.10.2010, 13:20
Это ж вроде обычный GT2, почему GTR?

http://www.bmw-motorsport.com/ms_en/cars/bmw_m3_gt2

///Maxim
18.10.2010, 18:23
чуть ниже висит тема, сравнение м3 гт2, и м3 гт4.

гт2 выглядит так же как гтр, вес заявленный на 100кг больше, мощность +15л.с

это все таки одна машина или разные?

Demonf
18.10.2010, 18:44
Я точно знаю, что для американских и европейских гонок омологированы два немного отличающихся M3 GT2, в частности разная конструкция задней подвески (европейцам не понравилось, что на прототипе стоит принципиально отличающаяся от стоковой М3 подвеска) и разный минимальный вес.
Судя по фото могу предположить, что здесь приведены данные для М3 GT2, выступающих в американской серии ALMS.

П.С.: Алексей, по-хорошему надо бы указывать ссылки, когда что-либо копипастишь, а то иногда не понятно откуда ноги растут

Junkman
28.10.2010, 14:30
Это оригинальный BMW M3 GT2 построенный для американской серии Ле Ман.