Вход

Просмотр полной версии : Что М-oшники думают о таком концепте? (english)


Val
08.01.2007, 04:01
The concept:

What is great about a Lotus Elise? Its lightweight, has awsome handling, very connected to the driver, responsive, gives you a feeling of a proper race car, sits very low and drives like one too.

What is great about a Scooby STi? It has amasing usability and potential speed. You can drive it fast on a summer b-roads, or an autobahn in torrental rain, or overtake a supercar in a snow blizzard. All this while feeling planted and comfy.

What if we join all the best features of these two awsome and very different cars with a minimal compromise? Meet the concept... Imagine a lightweight mid-engined 2 seater sportscar with an intelligent AWD system connected to a flat 2.5 liter turbocharged engine. All this with an interior good enough for a cold blizzard or a burning sun.

Put yourself into a a very nice looking and well designed alcantara interior. Lots of aluminium detailing is surrounded by a top quality alcantara stiched together by a thread matching exterior color. A bucket seat hugs you firmly, yet feels very civilised and doesnt cause any discomfort. Your hands grasp a pretty small steering wheel. You turn it... It feels a bit heavy, but very positive and gives a lot of feedback. Legs work with 3 pedals, which are placed almost at the same level as your seat. They feel perfectly weighted and positioned. Heel and toe is seamless. Your right leg pushes down the accelerator pedal... A warming and deep rumble exits the exaust and immediatly a huge acceleration wave engulfs you even from low revs.
There is a turn ahead... Just a touch on the break pedal, quick turn in, and the car eats the corner shatteringly quick with total precision, feedback and control.

So far you would think that you are driving maybe a Porsche GT3, which was put on a diet, lowered and turbocharged, or maybe a slightly heavy turbocharged Lotus Elise with a remade interior, and road conditions are something like nice, warm and dry.
The truth is its -20C/5F outside and you are in the middle of a snow blizzard. A stream of warm air blows over your legs and your back is nicely heated. When you look up you see snow falling right on you - the roof is all glass. Interior, although relatively small, feels warm and very airy. Like your own bubble of hot air in the middle of a snowstorm. Some favourite music accompanies you through an excellent sound system. Hard to belive that this interior feels so similarly low profiled and driver focused as in a Lotus Elise, yet so different.

Another turn ahead... You confidently turn in and squeeze the accelerator, but there is a little more ice underneath the snow then you expected. You make a small correction with the steering wheel and keep the accelerator pressed. You know that differential is set into "safe" mode and that means that torque will be transfered to the front wheels and with a slight hint of understeer the car will confidently make the turn.
Then you see a nice piece of empty road with large run-off areas. You put the diff into "race" mode and get ready for some drifting action.

It might just as well have been a warm summer day around 40C/105F... Except that warm bubble of air around you would turn into a cool one.



Specifications:

Body:
2 seater coupe with a glass roof
Fibreglass external panels
Tubular steel or alluminium spaceframe chassis
Storage behind seats with easy access, enough for two golf bags

Drivetrain:
2.5 liter flat 4 cylinder turbocharged engine
Rear-engined (almost between the wheels) transaxel configuration with very low cog
Intelligent AWD system with computer controlled Prodrive center differential

Peformance:
Dry weight 1050-1100 kg / 2300-2400 lbs
Power 375 bhp
Power to weight in running order without driver 330 bhp/tonne
Acceleration in running order:
0-60 in 3.4 sec
0-100 in 8.8 sec
1/4 mile 11.6 sec

Price is projected to be around the same as a basic 911.

Иван
08.01.2007, 04:30
Субару с Лотусом скрестили :D :D
Будем теперь с тобой дружить :D :D :D

bmw3s
08.01.2007, 08:52
До сотни как дэу походу разгоняется.

Val
08.01.2007, 16:29
До сотни как дэу походу разгоняется.

:?: :?: :?:

mkay_m3
08.01.2007, 16:36
Это в милях, а не в километрах в час

goncharovroman
08.01.2007, 17:02
До сотни как дэу походу разгоняется.
:D :D :D

bmw3s
08.01.2007, 18:59
Это в милях, а не в километрах в час

ясно

mkay_m3
08.01.2007, 19:56
ПО-моему классная концепция. На треке этот полный привод нах не нужен, а вот на ice racing такая машина была бы вне конкуренции. :) Вот только на машине стоимостью наравне с 911 редко кто на ice racing или ралли выезжает

Val
08.01.2007, 22:24
На треке только если зимой. Полный привод ставится для юзабильности по проливному дождю и снегу, а также как своеобразный тракшен контроль :)


Кратко по-русски:

Совмещаем две лучшие, но очень разные машины, с минимальным компромиссом - лотус элиз и субару сти. От лотуса берем низкий вес, феноминальную управляемость, непревзойденную коммуникабельность и эмоции настоящего спорт-кара. От субика фантастическию юзабильность (солнце, дождь, снег, лед, грязь), немного практичности и комфорта (в смысле спортивной машины, а не мерседеса).

Получаем компактный, лекгий, юзабильный и феноминально быстрый спорт-кар на все сезоны.

Характеристики:
Заднемоторная компоновка, 2.5 литра оппозитник, система симметричного полного привода с распределением 30/70, около 330-350 сил.
Купе (вероятно со стеклянной крышей), трубчатая стальная или пространственная алюминевая рамма, зоны поглащения энергии зад/перед, ролл бар, боковая защита, масса около 1100-1150кг, 2 места и место для двух гольфовых сумок.
Хороший кондень/печка, подогрев сидений/зеркал/стекол в зимнем пакете, хорошая музыка, удобные пробаксовые ковшики, алькантаровая отделка.

Длина около 4х метров, ширина около 1.90 и высота около 1.10. Клиренс выставляется от 12 до 15 см.

0-100 меньше 4х секунд
0-160 меньше 10ти секунд.

Прогнозируемая цена - до 100 тыщ евро на дорогах россии.

bmw3s
08.01.2007, 22:30
Вот так бы сразу :nod: спсб.

Анрил для зимнего картинга, для этого класса дороха :nod:

Val
08.01.2007, 22:36
Анрил для зимнего картинга, для этого класса дороха :nod:

Не понял :wave:

bmw3s
08.01.2007, 22:41
Для авто в какой концепции его видят создатели дороха. 40К не более должно стоить у нас, край под писЯт.

Val
08.01.2007, 22:50
Для авто в какой концепции его видят создатели дороха. 40К не более должно стоить у нас, край под писЯт.

Эээ... Это с какого боку такая машина должна стоить 50 штук? М3 стоит сколько? 100? Эта будет быстрее, маневреннее, кайфовее, юзабильнее, и салон лучше. :?:

bmw3s
08.01.2007, 23:39
почему то подумал про бюджетный авто, типа катерхема для зимы

Val
09.01.2007, 02:38
Не, ту что... :D Это скорее более крупный лотус с хорошим и приятным салоном для любых погодных условий.

И мощностью около 330+ сил :nod:

Серый Волк
09.01.2007, 09:55
Зачем думать о том, чего никогда не будет? :)