Цитата:
Сообщение от Вадим
Вот очень интересно что сделали с е30 что она так "загорается". Какие то гонки в финке. е30м3 мотор 3.8
http://www2.nieminenracing.net/videot/RaceofPorvoo.wmv
|
вот вам конфиг мотора чтоб Рома не подумал что у него так же можно=)
Technical information
Engine BMW M5 3.8 6-cylinder, 24 valve (S38B38)
Cylinderhead
Cylinderhead flow / mm / hp
2 mm 123,5
3 mm 186,2
4 mm 251,6
6 mm 354,7
8 mm 429,8
10 mm 481,4
11 mm 502,3
12 mm 520,6 (201,8 CFM)
14 mm 542,1
15 mm 558,1
Inlet valve 39,5 mm Schrick (blanco own desing)
Exhaust valve 32,5 mm orginal
Massive cylinder head flow works
Schrick valve spring / titanium retainer and lash cap
S50B32 Cam follower
Adjustment camgear
Camsaft
Schrick inlet cam
308 degree / lift 12,2 mm
Schrick exhaust cam
296 degree / lift 11,7 mm
Throttle body BMW M5 3.8 (S38B38) 50 mm
Injector Bosch 420 cc / 5 bar
Air filter ITG Megaflow special made
ECU Haltec E11v2
Ignition MSD 6 AL / distributor
Exhaust manifold 6 – 2 – 1 Stainless steel. Secondary pipe (adjustment)
Thermo coated
Exhaust pipe Stainless steel plate (made by pipe) 3” and hand made mufflers
Piston C.P.S Pistoni special, bore 94,6 mm (balanced)
Connection rod Auto-Verdi, light (balanced, top and end)
Cranksaft Orginal S38B38; balanced
Oil system Orginal and bigger oil cooler
Compression ratio 12:1
Power 450 hp / 7030 rpm (exhaust manifold restricts max power)
Torgue 485 Nm / 6100 rpm
Torgue range 3000 rpm / 355 Nm / 4000-7000 rpm +430 Nm
Flywheel Steel 4,0 kg
чувак всех проезжал в абсолюте в ахвенисто на этом ведре.