SID_
Цитата:
ну наконец все стало понятно...)
|
не стоит выдергивать отдельные слова из предложения.
Цитата:
такой зависимости нет, это не так! Регулятор имеет пружину которой все равно сколько там кто дунул...)
|
рукалицо... рекомендую почитать как работает регулятор и зачем там нужна трубка, соединяющая его с впускным коллектором.
Цитата:
p.s. представил я себе вакуумный шланг на 2х барах наддува...))
|
сочувствую. на турбомашинах именно так. именно поэтому для мощных турбомашин с регулятором в 3 бара рассматривают производительность топливного насоса при 5ти барах.
http://www.blowerworks.biz/docs/fuel...old-pressures/
Цитата:
Most modern high horsepower engines utilize a fuel pressure regulator (be it PRV or BPRV) that has been ‘indexed’ to manifold pressure. This simply means that the regulator diaphragm ‘sees’ manifold pressure. The idea here is that a rise in manifold pressure cause a rise in fuel pressure at the injector. Why do this? As the manifold pressure rises the injector flow rate will decrease if there is not a corresponding increase in fuel pressure. I you run 30 pounds of manifold pressure, that pressure is pushing back at the injector outlet. So if the fuel pressure does not increase you could theoretically get to the point where there is no flow !!! If we start at a rail pressure of 45 psig and push back at 30 psig that leaves only 15 psig to push out the fuel. The decrease in injector flow would be huge !!!!!!!!!!
|