![]() |
![]() |
![]() |
#1 |
Организатор
|
![]() ![]() ![]() Specs. 2.5 Litre S14 Blue Printed Motor 2.5 Litre 87mm Crank 95mm JE Custom made ceramic coated forged alloy pistons. 8.1:1 CR PPF Verdi 'H' profile Rods Cometic MLS Head Gasket EVO III Oil Pump Head Ported and Polished EVO III Valve Springs Re-seated Valves 248/248 Cams (These will change to some 264/276 later) ARP Head Studs Custom Made Ceramic Coated Turbo Manifold and Dump Pipe Custom Made Stainless Steel Exhaust Garrett GT3076R .82 A/R Turbocharger - 1.4 bar boost Tial 44mm Wastegate Turbosmart Plumb Back BOV PWR 500x300x73 Alloy Intercooler PWR Custom Radiator Samco Hoses Stand Alone EMS Turner Motorsport Sump Baffle Spal Thermo Fan Bosch Motorsport Fuel Pump 620cc Injectors Pics of the process. This was taken about 18 months agoo when it started. ![]() Pulled the engine ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Очарование техники, заключается в возможностях, которые она открывает... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Организатор
|
![]() ![]() ![]() ![]() The head back from the machine shop. ![]() ![]() ![]() New Pistons, MLS headgasket and ARP Head studs. ![]() ![]()
__________________
Очарование техники, заключается в возможностях, которые она открывает... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Организатор
|
![]()
New 2.5 litre crank.
![]() Custom PWR Radiator. It's about 32mm thicker than stock. ![]() 500x300x73 PWR Intercooler ![]() E30 M3 EVO III Oil Pump ![]() 9 Piece Samco Coolant Hose Kit and all new stainless steel clamps ![]() PPF Verdi Rods. Good for 900+HP ![]() ![]() ![]() New water pump. ![]()
__________________
Очарование техники, заключается в возможностях, которые она открывает... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Организатор
|
![]()
The GT3076R Garrett turbo.
![]() ![]() TIAL 48mm wastegate. ![]() Turbosmart Plumb Back BOV. ![]() The block back from the machine shop after being bored to 2.5 litre specs. ![]() ![]()
__________________
Очарование техники, заключается в возможностях, которые она открывает... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Организатор
|
![]()
The block after being cleaned up.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fitted the new crank after being balanced along with rods and psitons. ![]() ![]() Gapping the rings to the correct specs...... ![]() ![]()
__________________
Очарование техники, заключается в возможностях, которые она открывает... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Организатор
|
![]()
Got the pistons all in.....
![]() ![]() ![]() The pistons and Verdi Rods.... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Очарование техники, заключается в возможностях, которые она открывает... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Организатор
|
![]()
Comparison between the stock BMW rods and Verdi rods......
![]() The engine complete. ![]() ![]() Hopefully it dhould be up and running in a few weeks...........hopefully.
__________________
Очарование техники, заключается в возможностях, которые она открывает... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Организатор
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Очарование техники, заключается в возможностях, которые она открывает... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
На четвертой
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() А что за покрытие на поршнях?? Что-то типа тефлона ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
На четвертой
|
![]()
забубенная красота
![]() 2Иван и к ней еще 5 литров Олейны :D и семечек |
![]() |
![]() |