Клуб владельцев BMW M Power Клуб владельцев BMW M Power

Вернуться   Клуб владельцев BMW M Power > BMW M GmbH > Тюнинг

Тюнинг Модификация автомобилей BMW ///M.


 
 
Опции темы Опции просмотра
Старый 31.08.2006, 11:14   #3
VOVA
На второй
 
Регистрация: 03.04.2006
Сообщений: 266
VOVA has a spectacular aura about
По умолчанию

очень не плохая статья CSL помоему неимеет маф некоторые тюнеры переделывают на альфа н но у нас это большая морока так как никто ничё не знает
фундаментально маф убирают для того чтоб поток воздуха был без какого либо припятсвия

вот на англицком
The BMW M3 CSL does not feature a Mass Air Flow (MAF) sensor.

Optimum air-fuel combustion occurs at stoichiometric air/fuel ratio (AFR) conditions -- in the case of gasoline/petrol this is approx 14.3 to 1 MASS fraction (i.e. 14.3 grams of air for every gram of fuel).

So, for accurate AFR control the engine's ECU needs to calculate the mass of air entering the cylinder, then deliver the appropriate fuel mass to give the desired AFR (typically from 14.3 at part load, to 11:1 at full load)

The ECU will rely on a mixture of external sensor signals and internal software calculations to deliver the correct AFR.

In the CSL's case I understand that to get the minimum intake manifold pressure losses, BMW specified an ECU that required a Manifold Absolute Pressure & Temperature (T-MAP) and Throttle Position Sensor (TPS) signals. This allowed BMW to do away with the restrictive MAF sensor.

Using an ECU air strategy based upon the Ideal Gas Law (PV=MRT), the CSL ECU calculates air mass (M) based upon the following factors:
*Intake Pressure (P) [typically augmemted by a throttle-position based intake pressure model]
*Engine Speed (affects air density within the manifold - Mass/Vol)
*Air Temperature (affects air density within the manifold - T)
*R = gas constant

This is nothing new -- these MAP based systems were pioneered by both the French and Japanese manufacturers as lower cost alternatives to the costly MAF sensor systems -- in fact manifold pressure sensor-based systems are particulary accurate in full load (max power) conditions, whereas MAF sensors are susceptable to intake manfold resonance (particulary at low RPM).
VOVA вне форума   Ответить с цитированием
 

Опции темы
Опции просмотра

Ваши права в разделе
Вы не можете создавать новые темы
Вы не можете отвечать в темах
Вы не можете прикреплять вложения
Вы не можете редактировать свои сообщения

BB коды Вкл.
Смайлы Вкл.
[IMG] код Вкл.
HTML код Выкл.

Быстрый переход


autodealer.ru - Рейтинг АвтоРесурсов

Текущее время: 01:35. Часовой пояс GMT +3.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd. Перевод: zCarot
2005-2013 © M-Power.ru